Olen viime viikon keskiviikosta asti ollut sairaana. Välillä on ollut korkeampi kuume välillä matalampi kuume. Olen yskinyt keuhkot pihalle ja olen myös menettänyt ääneni tämän yskän takia. Aamulla ei ollut kuumetta, joten uhmasin sairauttani ja lähdimme Smillan ja Kepon kanssa näyttelyyn Kouvolaan.

Menomatkan keskustelut olivat paljon laimeammat kuin yleensä, koska minun ääneni ei kulkenut ja Kepon kuulo on flunssan myötä heikompaa. No me kaksi raihnaista menimme ihmisten ilmoille esittämään meidän mustaa hovawart narttuamme. Jaksoimme kumpikin tuon muutaman tunnin session ja sitten nopeasti kotiin.

Näyttelyyn oli ilmoitettu 4 hovawart pentua. Smilla ja Smillan veli "Nova" Xvante sekä Skywatchin kaksi narttupentua. Aivan ihania pentuja koko sakki, käyttäytyivät hienosti ja esiintyivät vielä hienommin. Nova oli oman luokkansa PEK 1, saaden kunniapalkinnon sekä ainoana urospentuna se oli myös PU1. Pikkupennuissa Quantanamera oli PEK 1 ja se sai kunniapalkinnon, toiseksi tuli Queen of Dreams PEK 2.

Smilla oli ainoa luokassaan ja sai tuloksen PEK 1 ja kunniapalkinto. Sitten paras narttu kehään Quantanamera sekä Smilla. Smilla voitti paras narttu tittelin ja jatkoon rop-kehään. Yksi kierros rop kehässä ja Nova-veli oli Rotunsa paras ja Smilla vastakkaisen sukupuolen paras. Jee... Hienosti meni näyttely.

Lähtiessä näyttelypaikalta totesin Kepolle: "Ai että täältä saakka pitää hakea palkinnot..." Ja puolessa välissä kotimatkaa tajusin, että meillehän olisi tullut palkinto VSP-sijoituksesta. No voi vitsi... Minä ehkä hieman kohmeessa. Sain kiinni Tuulan ja kysyin voisiko hän yrittää lunastaa palkintomme. Hän sai palkinnon lunastettua ja saamme sen kotiin jossakin vaiheessa. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Suuri kiitos Tuulalle!!!!!!

Ainoastaan huono puoli tässä asiassa on se, että minulle nousi taas kuume... Aamulla suuntaan työterveysasemalle tarkistuttamaan keuhkoni, kun tuntuu siltä että happi ei riitä...