Nyt kyllä hävettää... . Olen ilmoittanut Meren virallisiin TOKO-kisoihin elokuussa ja eilen sitten treenattiin möllitokon merkeissä. Kaikki meni päin p...ttä! V..ttaa.... En osaa selittää miksi mikään ei toiminut. Jännitinkö vaikka omasta mielestäni minua ei jännittänyt ollenkaan?! Kenttä oli koiralle vieras... ekaa kertaa asfaltilla tokoilua... Kepo mukana... Videoimassa... Mere autossa odottelemassa vuoroaan ja kun alkoi työnteko niin... ai että mua ihan oikeesti suututtaa, kun ei toiminut  niin ei toiminut ....

Mere tekee kotona todella hyvää työtä, kaikki liikkeet menee ihan ok. Kepokin ihmetteli paikan päällä, että mikä koiralla oli, kun ei ollenkaan tehnyt niinkuin kotona. Koti on kuitenkin koti, jossa yleensä ei ole häiriötekijöitä!

Tässä tulokset, sijoitus 6., yhteispisteet 143,5 eli kakkostulos:

- Luoksepäästävyys 9
- Paikalla makaaminen 8, ei noussut ylös ekalla käskyllä
- Seuraaminen kytkettynä 8,5
- Seuraaminen taluttimetta 8,5
- Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 0 (tuomari kyllä ilmoitti kokeen alussa, että nollia ei tänään jaeta, mutta niin vaan nolla tuli...)
- Luoksetuloa 7,5 HÖH, Mere tuli vauhdilla ja kiersi takaa sivulle, mitä ei olla edes koskaan treenattu????
- Seisominen seuraamisen yhteydessä 9,5
- Estehyppy 5, ekalla käskyllä rupesi tuijottamaan mua, toisella hiippaili haistelemaan estettä ja jäi siihen...???? Kotona menee liike hyvin...
- Kokonaisvaikutus 8

Siis ei ollut meidän päivä ja ehkä olen nyt tarpeeksi jo kokeillut. Voisin ehkä laittaa asian jännityksen piikkiin ja siitä minä en pääse eroon. Eli ykköstuloksia on ihan turha jahdata minun koulutuksella .

Lopuksi vielä niille jotak lukevat tätä blogia joskus, niin nyt ei kyllä tarvitse tsempata yhtään. Tämä tätsy ei suosta nouse, se on fakta. Yhdet maksetut TOKO kisat menen suorittamaan ja siihen taitaa uraputki päättyä.

Uskon, että monella on mielessä seuraavaa: Eihän tuosta nyt kannattaisi noin ottaa itseensä, pitää vaan jatkaa harjoittelua ja uusia kenttiä, uusia ihmisiä ym. ym. Noh ne jotka jaksaa, niin ne tekee. Ei se auta päätä kiveen hakata.

Hyvää viikkoa helteen keskelle!