Kyllä se kapsahtaa kiukuttamaan, kun nätisti miettii mitä toiselle sanoisi. Miettii, miettii ja sitten tokaisee sellaista jota ei missään tapauksessa kannattaisi sanoa... Voi että olen tyhmä.

Onko kyse siitä, että kun ikää tulee lisää niin osaa olla "häijy vanha akka". Vai eikö vaan osaa muodostaa sanoja kauniissa järjestyksessä loukkaamatta toista tai aiheuttamatta pahaa mieltä sanoillaan. Tietysti voihan asian ajatella niin, että minä sanon mitä mieltä olen, mutta suhtautukaa varauksella ja tehkää omat päätökset välittämättä minun sanoistani.

Edellä mainittu teksti kertoo siitä, että minä tyhmä sanoin ihmiselle jolla on oma, rakas hevonen, että oletko ajatellut että päästäisit hevosen vihreille laitumille sinne sateenkaaren taakse...Kyseessä on nuori tamma, kaunis kuin kukka. Hevosella on kesäihottuma, hankaa itseään aika lailla. Kyseinen tamma on ollut todella laihassa kunnossa koko ajan mitä olen sitä nähnyt, mutta nyt viimeisen kahden viikon aikana tamma on laihtunut luuviuluksi. Nälkäkuopat kupeissa, selkäranka paistaa kovana, ei lihaksia, syö hyvin (tällä hetkellä laitumella), mutta välillä ruokailu on epäterveellistä. Syö mm. hiekkaa jos vaan saa mahdollisuuden. Kaikki me epäilemme, että hevosella on stressimaha tai esim. vatsahaava, tai jotain muuta ongelmaa suolistossa. Hevoselle ei saada kertymään lihaa luiden ympärille eikä lihaksistoakaan saada kasvamaan. Omistajalla ei ole varaa viedä hevosta klinikalle, jossa sitä voitaisiin tutkia kunnolla. On sääli katsoa omistajaa ja hevosta... Sen vuoksi ajatus hevosen lopettamisesta pyörii mielessäni. Hevonen on jotenkin uupuneen oloinen, kai sitä uupuu jos ei ole terve...

Synkkiä mietteitä näin ensimmäisen lomapäivän kunniaksi.