Lähdin töistä tänään jo klo 15.15 jotta ehtisin tehdä koirien kanssa jotakin kivaa. Pääsinhän ainakin iltapäivälenkille niiden kanssa. Senjälkeen ajattelin kiiruusti käydä siskon luona sekä kaupassa. Nämä reissut menivät hyvin, mutta... Olin ahtanut kantamukseni autoon ja istuin kuskipukille. Vieressä oli kolme venäläismiestä vaihtamassa "vitvitintä" (tuulilasin pyyhkijää), vieressä olleeseen autoon. Starttasin yleensä niin varman dieselin ja hups heijaa, jotain tapahtui, startti pyöri, mutta tuntui että kone ei saa polttoainetta tai jotain. Heti soitin avokilleni (kutsutaan häntä jatkossa Kepoksi):

" Voisitko sanoo mitä teen, kun auto ei lähde käyntiin? "

" Miten niin ei lähde käyntiin? Mitä se tekee kun ei lähde???"

" En mä osaa selittää, kun ei lähde niin ei lähde, ei ota kaasua vastaan tai jotain, en mä vaan tiedä, tuu jelppaa mut pois täältä parkkipaikalta..."

" No joo, mä tuun..."  Ei kysynyt missä mä olen? En kyllä ehtinyt sanoakaan... Kohta soi puhelin;

"Missä sä oot?"

" Kaupan parkkipaikalla."

" Et sitten äsken sanonut ett mis oot!"

" Ethän sä kysyny...???!!!"

Tälläista keskustelua ilmenee hänen työmaallaan tosi usein. Jos et huomaa asiaa kysyä, niin et voi saada vastaustakaan.

Oikein kaksi miestä (poikani ja Kepo) saapuivat paikalle, kuin pelastavat prinssit uljaalla hopeallaan. Siinä ihmettelivät ja nopeasti selvisi vikakin, pieni sähkötoiminen neulaventtiili, joka syöttää polttoainetta oli hajonnut ja löi vielä maihin jostain, niin että sulakkeitakin meni aika läjä.

Vihdoin viimein kun olimme palelluttaneet nenänpäämme, päätimme lähteä kotiin käymään, minä lähinnä halusin tuoda kauppatavarat kotiin sekä jäädä lämpimään koirien kanssa. Miehet lähtivät jatkamaan auton rassausta. Tulihan tielle jättänyt pirssi käymään vielä kotona, jonka jälkeen teimme vaihtokaupat, minä otin poikani auton ja hän minun dieselautoni, hän lupasi jopa korjata sen ja palauttaa huomenna.

Koirat olivat tyytyväisiä, kun emäntä vihdoin viimein saapui antamaan iltaruoan, joka auttamattomasti oli jo myöhässä.

Loppu hyvin, kaikki hyvin, jos vaikka saan huomenna jo oman "Karamellin" käyttööni...

PS. Diesel on saanut uuden kuvan